Ξύλινες χειροποίητες σφραγίδες προσφόρων από το Άγιον Όρος




Για την τέλεση της Θείας Λειτουργίας οι πιστοί προσφέρουμε στο Θεό άρτο και κρασί. Τα απλά αυτά είδη της διατροφής μας, κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας και με την παρουσία της χάρης του Αγίου Πνεύματος, μεταβάλλονται σε Σώμα και Αίμα του Χριστού. Όταν κοινωνούμε προσλαμβάνουμε μέσα μας τον ίδιο το Χριστό.

Για την κατασκευή του πρόσφορου θα χρειαστούμε σίγουρα μια ξύλινη σφραγίδα η οποία θα είναι σκαλιστή χειροποίητη η από μηχάνημα κοπής ξύλου βάση της μήτρας για μαζική παραγωγή.
Προτείνουμε καλύτερα την σκαλιστή χειροποίητη σφραγίδα η οποία μεν είναι ποιο ακριβή σε τιμή αλλά σίγουρα είναι καλύτερη από θέμα κατασκευής.

Οι σκαλιστές σφραγίδες πρόσφορου κατασκευάζονται στο άγιο όρος  στις Ιερές μονές από μονάχους διαβάζοντας πάντα ευχές και προσευχές κατά την κατασκευή τους.
Υπάρχουν βέβαια και οι πλαστικές σφραγίδες πολύ ποιο φθηνές δε σας τις συστήνουμε διότι δεν αποτυπώνουν καθόλου καλά το σημάδι της σφραγίδας στο πρόσφορο.

Προσοχή:
Κυκλοφοροῦν στό ἐμπόριο σφραγῖδες μέ βλάσφημο ἐγχάρακτο μήνυμα. Προμηθεύεσθε πάντοτε απο ἐκκλησιαστικά εἴδη ἀπό φερέγγυες πηγές η την αγοράζετε από το άγιο Όρος μέσω ιντερνέτ. 
Τις ξύλινες σφραγίδες για να αντέχουνε στο χρόνο τίς λουστράρουμε με καμμένο λάδι.Καίουμε λίγο λάδι σ’ένα μπρίκι ή κατσαρολάκι κ κατόπιν μ’ένα πινέλο καθαρό αλοίφουμε όλη τη σφραγίδα κ από τις δύο όψεις.Στα σκαλιστά μέρη σταμπωριστά για να ποτίσει καλά.Κατόπιν την τυλίγουμε με πετσέτα απορροφητική για μια εβδομάδα να στεγνώσει,όχι στόν ήλιο.Η διαδικασία αυτή είναι το φυσικό λουστράρισμα του ξύλου κ είναι τεχνική των μοναχών για να θωρακίζουν τα ξύλινα αντικείμενα απο το σκόρο κτλπ.
Προσευχή κατά τήν παρασκευή τοῦ προσφόρου.

Κύριε Σε ευχαριστώ γι᾿ αυτήν την άγια ώρα, που με τα αμαρτωλά μου χέρια με αξιώνεις να ζυμώνω τα Πανάχραντα Δώρα της αγάπης Σου. Σε παρακαλώ κατάπεμψε το Πανάγιό Σου Πνεύμα που ευλογεί όλα τα Μυστήρια της Εκκλησίας, να ευλογήσει και τούτα τα Δώρα για να γίνουν καλά και ευπρόσδεκτα στο Άγιό Σου θυσιαστήριο. Καί σε παρακαλώ να τα δεχθής όπως εδέχθης τη θυσία του Άβελ, τη δοξολογία των Ποιμένων, τα δώρα των Μάγων, τα δάκρυα του Πέτρου, και του Ληστού την μετάνοιαν. Καί ας με αξιώνεις να σού τα προσφέρω πάντοτε ευσυνείδητα. Αμήν.

Δι᾿ ευχών των Αγίων Πατέρων ημών, Κύριε Ιησού Χριστέ, ο Θεός ημών, ελέησον ημάς. Αμήν.

Σφραγίδα του πρόσφορου (συμβολισμοί και έννοιες). 

Το Πρόσφορο είναι το ψωμί που προσφέρουμε στον Ναό, για να τελεσθεί η Θεία Ευχαριστία. Μαζί με το κρασί, ως Τίμια Δώρα (άρτος και οίνος), προτού μεταφερθούν με τη Μεγάλη Είσοδο στην Αγία Τράπεζα, τοποθετούνται στην Πρόθεση (προ + τίθημι = προθέτω), όπου με την τελετή της Προσκομιδής θα προετοιμασθούν για τη Θεία Λειτουργία. Στην Προσκομιδή τμήματα του Προσφόρου θα τοποθετηθούν τελετουργικά στο Δισκάριο και λίγο κρασί στο Άγιο Ποτήριο.
Το στρογγυλό σχέδιο του Προσφόρου συμβολίζει την κοιλιά της Παρθένου Μαρίας, απ' όπου προήλθε (γεννήθηκε) ο μονογενής Υιος της. Πάνω στο Πρόσφορο υπάρχει ανάγλυφο σχέδιο, που σχηματίζεται από σφραγίδα. 
Από το κέντρο του Προσφόρου βγαίνει ο Αμνός, δηλ. το κεντρικό τετράγωνο του σχεδίου με τα γράμματα: ΙΣ ΧΣ ΝΙ ΚΑ (Ιησούς Χριστός νικά). Τα γράμματα αυτά πρέπει να είναι ευδιάκριτα και να φαίνονται καθαρά. Λέγεται Αμνός (αρνάκι), γιατί ο προφήτης Ησαϊας προφήτευσε ότι ο Μεσσίας σαν ένα άκακο αρνάκι θα οδηγηθεί στη θυσία. Ο Ιωάννης ο Πρόδρομος επιβεβαίωσε αυτή την προφητεία, όταν έδειξε στους μαθητές του τον Μεσσία και είπε: "Να ο αμνός του Θεού" (Ιωάν.1α', 29). Επίσης ο Απόστολος Πέτρος στην Α Επιστολή (1α, 18-19) γράφει:"Ελυτρώθητε εκ της ματαίας υμών αναστροφής... τιμίω αίματι ως αμνού αμώμου και ασπίλου Χριστού".

Το σχέδιο του Προσφόρου περιέχει επίσης τη μερίδα της Παναγίας με τα γράμματα Μ και Θ, δηλ. Μήτηρ Θεού. Η τριγωνική μερίδα της Παναγίας τοποθετείται δεξιά του Αμνού στο Δισκάριο με τα λόγια: 'Εις τιμήν και μνήμην της υπερευλογημένης, ενδόξου Δεσποίνης ημών Θεοτόκου, και αειπαρθένου Μαρίας, ης ταις πρεσβείαις πρόσδεξαι, Κύριε, την Θυσίαν ταύτην εις το υπερουράνιόν σου Θυσιαστήριον. (Συνεχίζει με τον 10ο στίχο του 44ου ψαλμού) Παρέστη η Βασίλισσα εκ δεξιών σου, εν ιματισμώ διαχρύσω περιβεβλημένη, πεποικιλμένη'. (Δηλαδή: Προσφέρουμε τη μερίδα αυτή προς τιμή και μνήμη της υπερευλογημένης ένδοξης Κυρίας μας Θεοτόκου και αειπαρθένου Μαρίας, με τις πρεσβείες της οποίας δέξου, Κύριε, τη Θυσία αυτή στο υπερουράνιό σου Θυσιαστήριο. Τιμητικά στάθηκε η Βασίλισσα στα δεξιά σου με ιματισμό χρυσό ντυμένη, στολισμένη). Η Παναγία στη Βασιλεία του Θεού έχει το πρωτείο τιμής.
Από τα εννέα τριγωνάκια, που βρίσκονται στο δεξί μέρος του προσφόρου, εξάγονται οι μερίδες των αγγέλων και όλων των αγίων και τοποθετούνται αριστερά του Αμνού. Οι άγιοι που μνημονεύονται είναι οι Προφήτες, οι Απόστολοι, οι Ιεράρχες, οι Μάρτυρες, οι Όσιοι, οι Ανάργυροι, οι Θεοπάτορες μαζί με τον άγιο της ημέρας και τελευταίος ο Πατέρας της Εκκλησίας που συνέγραψε την τελούμενη Θεία Λειτουργία. Οι άγιοι, επειδή δεν έχει γίνει η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου και δεν έχουν εισέλθει ακόμα στον Παράδεισο, ωφελούνται κι αυτοί από τη μνημόνευση στις Θείες Λειτουργίες. Εξάλλου και στον Παράδεισο θα προχωρούν από 'δόξης εις δόξαν', δηλ. θα βελτιώνεται η κατάστασή τους και θα απολαμβάνουν σταδιακά μεγαλύτερες θείες ευλογίες. Επίσης, κατά τον Καβάσιλα προσφέρεται η αναίμακτη θυσία ως ευχαριστία στον Θεό, που μας έδωσε τους αγίους. Αυτοί αποτελούν τα πρότυπα όλων των χριστιανών, αυτοί τους καθοδηγούν και μεσιτεύουν γι' αυτούς με τις προσευχές τους.
Από άλλα τμήματα του Προσφόρου εξάγονται οι μερίδες υπέρ των ζώντων και των κεκοιμημένων, οι οποίοι ανήκουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Αυτές τοποθετούνται εμπρός από τον Αμνό και, όταν πριν τη Θεία Κοινωνία κατά τη συστολή (ένωση) Σώματος και Αίματος ο Λειτουργός τις ρίχνει στο Δισκοπότηρο, λέει συγχρόνως τα ακόλουθα αξιοπρόσεκτα λόγια:"Απόπλυνον, Κύριε,τα αμαρτήματα των ενθάδε μνημονευθέντων δούλων σου τω Αίματί σου τω Αγίω· πρεσβείαις της Θεοτόκου και πάντων σου των αγίων. Αμήν". (Δηλαδή: Σβήσε εντελώς, Κύριε, τις αμαρτίες όσων εδώ μνημονεύθηκαν δούλων Σου με το Αίμα Σου το Άγιο· με τις πρεσβείες της Θεοτόκου και όλων Σου των αγίων. Αμήν). Στήν αρχή της Προσκομιδής ο Ιερουργός υψώνει (σηκώνει ψηλά) το Πρόσφορο μέχρι το μέτωπο και μ αυτή την κίνηση συμβολίζει την ύψωση του Χριστού στον Σταυρό, όπου έχυσε το τίμιο Αίμα Του για τη σωτηρία των ανθρώπων.
(έκδοση της Ιεράς Μονής Παναγίας Παραμυθίας Ρόδου)

ΠΗΓΗ 
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΑ
Δάφνη - Άγιον Όρος
Τ.Κ. 630 87
Τηλ.: 23770 22389
Ωράριο Επικοινωνίας:  8:30 - 10: 30 π.μ. & 12:30 - 16:00 μ.μ. καθ' όλη τη διάρκεια της εβδομάδος.

Email: info@monastiriaka.gr
https://www.monastiriaka.gr/sfragides-prosforon-c-2_23.html




Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΥΝΤΑΓΗ πρόσφορο με Φυσικό σπιτικό προζύμι | Νέα βελτιωμένη συνταγή

ΦΙΛΕΤΟ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΜΕ ΡΥΖΙ ΚΑΙ ΓΛΥΚΟΞΙΝΗ ΣΑΛΤΣΑ

Μπριζόλες χοιρινές στα κάρβουνα

Παραδοσιακοί σπιτικοί λαχανοντολμάδες με αυγολέμονο

Κλασικά Ελληνικά αφράτα και ζουμερά μπιφτέκια.

Γαριδομακαρονάδα αλά κρεμ Λιγκουίνι | Spaggeti Shrimp Pasta

Χοιρινό με σέλινο και αυγολέμονο (Χοιρινό Φρικασέ)

ΣΥΝΤΑΓΗ ΑΡΑΚΑΣ ΣΤΗ ΧΥΤΡΑ

Λουκάνικα χωριάτικα με χυμό πορτοκάλι ρίγανη θυμάρι μαζί με πατάτες στο φούρνο!

Κορμός σοκολάτα ή μωσαϊκό ή γλυκό σαλάμι